| Αγγλικά | Ελληνικά | Περιγραφή |
| Algorithm | Αλγόριθμος | Μια σειρά βημάτων για την επίλυση ενός προβλήματος ή την επίτευξη ενός στόχου. |
| Variable | Μεταβλητή | Ένα σύμβολο ή ένα όνομα που αντιπροσωπεύει μια τιμή που μπορεί να αλλάξει κατά την εκτέλεση του προγράμματος. |
| Function | Συνάρτηση | Ένα σύνολο εντολών που εκτελεί μια συγκεκριμένη εργασία και μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί. |
| Loop | Βρόχος | Μια δομή ελέγχου που επιτρέπει την επαναλαμβανόμενη εκτέλεση μιας σειράς εντολών. |
| Array | Πίνακας | Μια δομή δεδομένων που αποθηκεύει μια συλλογή στοιχείων του ίδιου τύπου. |
| Class | Κλάση | Μια περιγραφή ενός αντικειμένου που ορίζει τις ιδιότητες και τις μεθόδους του. |
| Object | Αντικείμενο | Μια συγκεκριμένη παρουσία μιας κλάσης που περιλαμβάνει δεδομένα και συμπεριφορές. |
| Inheritance | Κληρονομικότητα | Η διαδικασία μέσω της οποίας μια κλάση κληρονομεί χαρακτηριστικά και μεθόδους από άλλη κλάση. |
| Null | Μηδενικό | Μια ειδική τιμή που υποδεικνύει ότι μια μεταβλητή δεν έχει κάποια τιμή ή δείκτη. |
| Boolean | Λογικός Τύπος | Ένας τύπος δεδομένων που έχει δύο πιθανές τιμές: αληθές (True) ή ψευδές (False). |
| String | Χαρακτηριστική Ακολουθία | Μια ακολουθία χαρακτήρων που αντιπροσωπεύει κείμενο. |
| Integer | Ακέραιος Αριθμός | Ένας τύπος δεδομένων που αντιπροσωπεύει έναν ακέραιο αριθμό, χωρίς δεκαδικά ψηφία. |
| Float | Δεκαδικός Αριθμός | Ένας τύπος δεδομένων που αντιπροσωπεύει έναν αριθμό με δεκαδικά ψηφία. |
| Double | Διπλή Ακρίβεια | Ένας τύπος δεδομένων που αντιπροσωπεύει έναν αριθμό με δεκαδικά ψηφία και μεγαλύτερη ακρίβεια από το float. |
| Exception | Εξαίρεση | Μια συνθήκη σφάλματος που συμβαίνει κατά την εκτέλεση του προγράμματος και μπορεί να διαχειριστεί. |
| Polymorphism | Πολυμορφισμός | Η ικανότητα ενός αντικειμένου να λαμβάνει πολλές μορφές, συνήθως μέσω της κληρονομικότητας. |
| Operator | Τελεστής | Ένα σύμβολο που καθορίζει μια πράξη που θα εκτελεστεί σε τιμές. |
| Operand | Οπεράντο | Η τιμή ή οι τιμές πάνω στις οποίες εφαρμόζεται ένας τελεστής. |
| Constructor | Κατασκευαστής | Μια ειδική μέθοδος που καλείται κατά τη δημιουργία ενός αντικειμένου για να το αρχικοποιήσει. |
| Pointer | Δείκτης | Μια μεταβλητή που αποθηκεύει τη διεύθυνση μνήμης ενός άλλου αντικειμένου. |
| Destructor | Καταστροφέας | Μια ειδική μέθοδος που καλείται κατά την καταστροφή ενός αντικειμένου για να εκτελέσει καθαρισμό. |
| Module | Μονάδα | Μια μονάδα κώδικα που μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί σε διάφορα μέρη ενός προγράμματος. |
| Package | Πακέτο | Μια συλλογή από συναφείς μονάδες ή βιβλιοθήκες που διανέμονται και εγκαθίστανται μαζί. |
| Namespace | Χώρος Ονομάτων | Ένα σύστημα που οργανώνει και αποτρέπει τη σύγκρουση ονομάτων σε ένα πρόγραμμα. |
| Import | Εισαγωγή | Η πράξη της συμπερίληψης μιας μονάδας ή βιβλιοθήκης σε ένα πρόγραμμα για χρήση. |
| Export | Εξαγωγή | Η πράξη της διάθεσης μιας μονάδας ή συνάρτησης για χρήση από άλλες μονάδες ή προγράμματα. |
| Encapsulation | Ενθυλάκωση | Η πρακτική της απόκρυψης των εσωτερικών λεπτομερειών ενός αντικειμένου και της προστασίας των δεδομένων του από άμεση πρόσβαση. |
| Abstraction | Αφαίρεση | Η διαδικασία απόκρυψης της πολυπλοκότητας ενός συστήματος παρουσιάζοντας μόνο τις ουσιώδεις πληροφορίες. |
| Method | Μέθοδος | Μια συνάρτηση που είναι συνδεδεμένη με ένα αντικείμενο και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να εκτελέσει μια συγκεκριμένη εργασία. |
| Interface | Διεπαφή | Ένα σύμβολο ή ένα όνομα που ορίζει ένα σύνολο μεθόδων που μια κλάση πρέπει να υλοποιήσει. |
| Framework | Πλαίσιο Εργασίας | Ένα σύνολο εργαλείων και βιβλιοθηκών που χρησιμοποιούνται για την ανάπτυξη εφαρμογών. |
| Library | Βιβλιοθήκη | Μια συλλογή συναρτήσεων ή μεθόδων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν από ένα πρόγραμμα. |
| Thread | Νήμα | Η μικρότερη μονάδα εκτέλεσης σε ένα πρόγραμμα, που επιτρέπει πολλαπλές ενέργειες να εκτελούνται ταυτόχρονα. |
| If Statement | Εντολή If | Μια δομή ελέγχου που εκτελεί έναν κώδικα μόνο αν μια συνθήκη είναι αληθής. |
| Else Statement | Εντολή Else | Μια δομή ελέγχου που εκτελεί έναν κώδικα όταν η συνθήκη σε μια εντολή If είναι ψευδής. |
| Switch Statement | Εντολή Switch | Μια δομή ελέγχου που επιλέγει ποια εντολή να εκτελέσει με βάση την τιμή μιας μεταβλητής. |
| For Loop | Βρόχος For | Ένας βρόχος που επαναλαμβάνει έναν κώδικα για έναν καθορισμένο αριθμό φορών. |
| While Loop | Βρόχος While | Ένας βρόχος που επαναλαμβάνει έναν κώδικα όσο μια συνθήκη είναι αληθής. |
| Do-While Loop | Βρόχος Do-While | Ένας βρόχος που εκτελεί τουλάχιστον μια φορά τον κώδικα πριν ελέγξει τη συνθήκη. |
| Break Statement | Εντολή Break | Μια εντολή που διακόπτει την εκτέλεση ενός βρόχου. |
| Constant | Σταθερά | Μια τιμή που δεν αλλάζει κατά την εκτέλεση του προγράμματος. |
| Continue Statement | Εντολή Continue | Μια εντολή που παρακάμπτει την υπόλοιπη εκτέλεση ενός βρόχου και συνεχίζει με την επόμενη επανάληψη. |
| Expression | Έκφραση | Ένας συνδυασμός μεταβλητών, τελεστών και τιμών που αξιολογείται σε μια τιμή. |
| Return Statement | Εντολή Return | Μια εντολή που τερματίζει μια συνάρτηση και επιστρέφει μια τιμή στον καλούντα. |
| Parameter | Παράμετρος | Μια τιμή που δίνεται σε μια συνάρτηση ως είσοδος για να εκτελέσει την εργασία της. |
| Statement | Δήλωση | Μια εντολή που εκτελεί μια ενέργεια, όπως ανάθεση τιμής ή εκτέλεση συνάρτησης. |
| Condition | Συνθήκη | Μια έκφραση που αξιολογείται ως αληθής ή ψευδής και χρησιμοποιείται για τον έλεγχο της ροής του προγράμματος. |
| Argument | Όρισμα | Η πραγματική τιμή που περνά σε μια συνάρτηση όταν καλείται. |
| Global Variable | Καθολική Μεταβλητή | Μια μεταβλητή που είναι προσβάσιμη από οποιοδήποτε μέρος του προγράμματος. |
| Local Variable | Τοπική Μεταβλητή | Μια μεταβλητή που είναι διαθέσιμη μόνο μέσα στη συνάρτηση ή το μπλοκ κώδικα όπου ορίζεται. |
| Unit Test | Δοκιμή Μονάδας | Μια δοκιμή που ελέγχει τη λειτουργία μιας συγκεκριμένης μονάδας κώδικα ανεξάρτητα από το υπόλοιπο σύστημα. |
| Integration Test | Δοκιμή Ενσωμάτωσης | Μια δοκιμή που ελέγχει πώς συνεργάζονται διαφορετικές μονάδες κώδικα όταν συνδυάζονται. |
| Regression Test | Δοκιμή Παλινδρόμησης | Μια δοκιμή που επιβεβαιώνει ότι οι νέες αλλαγές στον κώδικα δεν έχουν προκαλέσει σφάλματα σε λειτουργικότητα που δούλευε προηγουμένως. |
| Version Control | Έλεγχος Εκδόσεων | Ένα σύστημα που καταγράφει τις αλλαγές στον κώδικα και επιτρέπει την επιστροφή σε προηγούμενες εκδόσεις. |
| Debugging | Εντοπισμός Σφαλμάτων | Η διαδικασία εύρεσης και διόρθωσης σφαλμάτων σε ένα πρόγραμμα. |
| Breakpoint | Σημείο Διακοπής | Ένα σημείο στον κώδικα όπου η εκτέλεση σταματά προσωρινά για να επιτραπεί η ανάλυση των μεταβλητών και της ροής του προγράμματος. |
| Lambda | Λάμδα | Μια ανώνυμη συνάρτηση που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως σύντομος τρόπος για τη γραφή απλών συναρτήσεων. |
| Control Structure | Δομή ελέγχου | Δομές που κατευθύνουν τη ροή εκτέλεσης του προγράμματος. |
| Concurrency | Παράλληλη Εκτέλεση | Η ικανότητα ενός συστήματος να εκτελεί πολλαπλές ενέργειες ταυτόχρονα. |
| Asynchronous | Ασύγχρονο | Η εκτέλεση ενέργειας σε διαφορετικό χρόνο από τον χρόνο κλήσης της, επιτρέποντας στο πρόγραμμα να συνεχίσει να λειτουργεί. |
| Branch | Κλάδος | Μια παράλληλη γραμμή ανάπτυξης σε ένα αποθετήριο ελέγχου εκδόσεων, που επιτρέπει την εργασία σε διαφορετικά χαρακτηριστικά ανεξάρτητα. |
| Commit | Δέσμευση | Η πράξη της αποθήκευσης μιας στιγμής του κώδικα σε ένα αποθετήριο ελέγχου εκδόσεων. |
| Repository | Αποθετήριο | Ένας αποθηκευτικός χώρος όπου αποθηκεύεται ο κώδικας και το ιστορικό εκδόσεων ενός προγράμματος. |
| Dependency Injection | Εισαγωγή Εξαρτήσεων | Μια τεχνική όπου οι εξαρτήσεις ενός αντικειμένου παρέχονται από εξωτερικό περιβάλλον αντί να δημιουργούνται εσωτερικά. |
| Scope | Πεδίο | Η περιοχή του προγράμματος στην οποία μια μεταβλητή ή συνάρτηση είναι διαθέσιμη για χρήση. |
| Parsing | Ανάλυση | Η διαδικασία διάσπασης μιας ακολουθίας δεδομένων σε πιο μικρές, ευκολότερα διαχειριζόμενες μονάδες. |
| Callback | Συνάρτηση Ανάκλησης | Μια συνάρτηση που καλείται ως αποτέλεσμα μιας ενέργειας ή συμβάντος. |
| Closure | Κλείσιμο | Μια συνάρτηση που θυμάται το περιβάλλον στο οποίο δημιουργήθηκε, ακόμη και όταν εκτελείται εκτός αυτού του περιβάλλοντος. |
| Recursion | Αναδρομή | Μια τεχνική όπου μια συνάρτηση καλεί τον εαυτό της για να επιλύσει ένα πρόβλημα. |
| Iteration | Επανάληψη | Η διαδικασία επανάληψης μιας σειράς εντολών έως ότου επιτευχθεί ένας στόχος ή ολοκληρωθεί μια εργασία. |
| Compilation | Μεταγλώττιση | Η διαδικασία μετατροπής του πηγαίου κώδικα σε εκτελέσιμο κώδικα. |
| Interpreter | Διερμηνέας | Ένα πρόγραμμα που εκτελεί κώδικα γραμμή-γραμμή αντί να τον μεταγλωττίζει ολόκληρο σε εκτελέσιμο κώδικα. |
| Release | Έκδοση | Η διαδικασία δημοσίευσης νέας λειτουργικότητας ή διορθώσεων σφαλμάτων σε ένα πρόγραμμα για χρήση από τους χρήστες. |
| Merge | Συγχώνευση | Η πράξη της ενοποίησης των αλλαγών από διαφορετικούς κλάδους σε ένα αποθετήριο ελέγχου εκδόσεων. |
| Memory Leak | Διαρροή Μνήμης | Ένα σφάλμα κατά το οποίο ένα πρόγραμμα δεν απελευθερώνει τη μνήμη που δεν χρησιμοποιεί πλέον. |
| Garbage Collection | Εκκαθάριση Μνήμης | Η αυτόματη διαδικασία διαχείρισης της μνήμης σε ένα πρόγραμμα, αφαιρώντας αχρησιμοποίητα αντικείμενα. |
| Shell Script | Σενάριο Κέλυφους | Το σενάριο κέλυφους είναι ένα αρχείο που περιέχει μια σειρά εντολών που εκτελούνται από το κέλυφος. |
| Big Data | Μεγάλα Δεδομένα | Σύνολα δεδομένων που είναι τόσο μεγάλα και σύνθετα που απαιτούν ειδικά εργαλεία και τεχνικές για την ανάλυση τους. |
| Application | Εφαρμογή | Ένα λογισμικό πρόγραμμα που εκτελεί συγκεκριμένες λειτουργίες για τον χρήστη, όπως επεξεργασία κειμένου ή πλοήγηση στο διαδίκτυο. |
| Database | Βάση Δεδομένων | Μια οργανωμένη συλλογή δεδομένων που μπορεί να ανακτηθεί, διαχειριστεί και ενημερωθεί με χρήση ειδικών εργαλείων. |
| Firmware | Λογισμικό Συσκευής | Το λογισμικό που είναι ενσωματωμένο σε hardware για να παρέχει τις βασικές λειτουργίες του. |
| Chatbot | Ρομπότ Συνομιλίας | Ένα λογισμικό που χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για να συνομιλεί με χρήστες μέσω κειμένου ή φωνής. |
| Data Analytics | Ανάλυση Δεδομένων | Η διαδικασία της εξερεύνησης και της ανάλυσης δεδομένων για την εξαγωγή χρήσιμων πληροφοριών και τη λήψη τεκμηριωμένων αποφάσεων. |
| Open Source | Ανοιχτού Κώδικα | Λογισμικό του οποίου ο πηγαίος κώδικας είναι διαθέσιμος για δημόσια χρήση, τροποποίηση και διανομή. |
| Low-Code Development | Ανάπτυξη Χαμηλού Κώδικα | Μια μέθοδος ανάπτυξης λογισμικού που απαιτεί ελάχιστο προγραμματισμό, χρησιμοποιώντας οπτικά εργαλεία και προ-κατασκευασμένα στοιχεία. |